תקציר שאלת המאזין/ה
דרך העין ניתן לאבחן סוגים שונים של אנשים. לדברייונה ליאור ניתן לאבחן ולטפל באירידיולוגיה באנשים שקשה להם להתארגן והם נכנסים להלם כאשר מוטלות עליהם מספר משימות. כל זאת דרך טכניקת למידה המלמדת אותם כיצד להתארגן לקראת המטלות.
הנדון: מה ניתן לאבחן דרך העין?
תמצית ארוכה: דרך העין ניתן לאבחן סוגים שונים של אנשים. לדברי יונה ליאור ניתן לאבחן ולטפל באירידיולוגיה באנשים שקשה להם להתארגן והם נכנסים להלם כאשר מוטלות עליהם מספר משימות. כל זאת דרך טכניקת למידה המלמדת אותם כיצד להתארגן לקראת המטלות.
תמצית קצרה: יונה ליאור מרחיבה על סוגי אנשים שניתן לזהות את אופיים באמצעות האירידיולוגיה.
תגיות: אירידיולוגיה, טכניקת למידה.
יונה ליאור: תראו,דרך העין אפשר לראות אנשים, שמה שנקרא שהם צריכים לתת תשובה עם צריכים ללכת לישון ופשוט לתת תשובה.
זאת אומרת צריכים לעכל את העיכול של הדברים . לכן אתם תראו אותם שהם תמיד מגיעים לקצה גבול היכולת. זאת אומרת הם תמיד הם מושכים את כל העולם על הכתפיים. הם תמיד לוקחים את כולם, הם תמיד משווים את כולם הם תמיד דואגים לכולם. הם בעצם דואגים לכל לכול העולם חוץ שלעצמם .זה אנשים למשל או אנשים כשאני מדברת על אנשים אין גיל.
זאת אומרת זה יכול להיות ילדים. זה יכול להיות מבוגרים בכל שלב. זה אנשים שנגיד בהתחלה מתחילים לסדר את החדר הזה ואז מצאו נעלים של משהו אחר באותו חדר . עכשיו מה שעושים זה לוקחים את הנעל,התחילו לסדר את החדר, לקחו את הנעלים, עכשיו הלכו לחדר השני לשים את הנעלים.
המנחה: ושם...
יונה ליאור: ושם גם בלגן אז התחילו גם שם. בקיצור כל היום הם מסתובבים ובעצם שום דבר לא גמור שום דבר לא מסוים. שום דבר לא סיימו והכול בלגן והם מרגישים כאילו עבר עליהם מה שניקרא או מישהו סחט אותם במכונת כביסה של מאה מעלות .
אותם אנשים גם יכולים לעשות הרבה דברים בו זמנית אבל הם מאד מתעייפים. הם גורמים למצב שבעצם הם מגיעים זה אותם אלה שמגיעים בליל סדר למה שנקרא שצריך להביא כסא גלגלים בשביל להסיע אותם. זה אלה שתמיד מגיעים עד קצה גבול היכולת. אבל זה גם אנשים שיסבלו מדופק לב מלחץ , מלחץ על שלפוחית השתן.
כלפי חוץ הם ישדרו את האנשים הכי נינוחים הכי שקטים הכי שלווים. כאילו כלפי חוץ הם כאילו במשאלת הלב של כל העולם. זאת אומרת כאילו שום דבר הם לא רואים זאת אומרת לא רואים עליהם מבחינת ההתנהגות הפנימית שלהם. בפנים הם נושאים 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע 365 יום שנה . אני אומרת כאילו הם נמצאים בתחרות אולימפית כולל שישי וכולל שבת. זאת אומרת אין להם מנוחה .
גם בלילה הם עדיין ממשיכים מה שנקרא לעבוד ולעבוד קשה. זאת אומרת אין להם מנוחה . זה שומר ישראל לא ינום ולא ישן. זה בעצם כאילו הסטיגמה שלהם.
יש לעומת זה אנשים שפשוט אם למשל התינוק בוכה בבוקר ויש משהו על האש וצריך לחשוב למי לרוץ קודם. הם פשוט יעמדו יקבלו שוק ולא ידעו למי הם צריכים לעשות לזוז או לעשות את הדברים. אנחנו יכולים אנשים כאלה שמגיעים אלי ילדים כאלה אין גיל כמו שאמרתי. אני מלמדת אותם, אני לא מלמדת אותם אני נותנת להם להבין את הבעיה שבעצם הם נמצאים. ואני מסבירה להם איך עליהם לתכנן את עצמם כדי שיוכלו לתפקד בבוקר.
למשל להכין את הנושא של הבגדים להיום הערב כדי שמחר בבוקר לא יסתבכו .לחפש בגדים כי אם הם צריכים לחפש בבוקר בגדים כל הארון יהיה על המיטה ושום דבר בסוף את מכירה את השיר " הזברה לבב הזברה לבש לבשה פיזמה".
מנחה: אהה
יונה ליאור: זאת אומרת מה שבסוף...
מנחה: מי יודע מדוע ולמה?
יונה ליאור: כן, כן ובסוף זה מה שהם לובשים ולובשים תמיד את היום של אתמול ולא את היום של זה . אני, אני עוזרת להם להבין איך עליהם לתכנן את החיים אני מלמדת אותם עוזרת להם להבין איך בעצם הם צריכים לפעול כדי שהם לא יכנסו לשוק.
אם למשל, נגיד המעביד בא אליהם או המעבידה לא משנה באה אליהם אומרים להם, תשמעו אתם צריכים ללכת לבנק, לדואר, לביטוח לאומי ,למס הכנסה . הם נעמדים ככה והם לא יודעים מה לעשות. או אם מורה כזאת נכנסת לכתה ויש לה תלמיד כזה ואמרת " נא להוציא ספר , נא להוציא מחברת, נא להוציא כלי כתיבה " הילד נעמד ככה ונעמד דום והוא לא יודע מה הוא צריך לעשות .
לכן כל הדברים האלה, אני רואה את זה דרך העיניים ואני יכולה לעזור לאנשים האלה בעצם שהם שלא יהיו מתוסכלים שהילדים האלה לא יגדלו שהם בעצם שמסתכלים על אלה שיש להם מה שנקרא קיבולת גדולה שהם בעצם מתכננים ועובדים ועושים טה טה טה ובסופו של דבר לא יוצא כלום.
זאת אומרת אני אומרת להם מה טוב להם ומה לא טוב לאלה, שיש להם את המה שנקרא את האנשים שהם צריכים ללכת זאת אומרת שיש להם קיבולת גדולה .
מנחה: זה בהמשך לסיומה של התוכנית...
יונה ליאור: נכון.
מנחה: של שבוע שעבר.
יונה ליאור: נכון של שבוע שעבר.
מנחה: הייתה מאזינה שדיברה...
יונה ליאור: נכון.
מנחה: שדיברה על בתה שהיא יותר מקוטלגת אצלך לפחות ...
יונה ליאור: נכון.
מנחה: לפי הסוג השני של ...
יונה ליאור: נכון , סוג אנשים שבעצם הם צריכים טכניקה . צריך ללמד אותם טכניקת למידה. למידה שבעצם צריכים להראות להם איך לעשות את הדברים. זאת אומרת יש להם רצון לעשות המון דברים. אבל כאילו אם הם עומדים בפני שני דברים או שלשה דברים הם נעמדים .
מנחה: הם נעמדים דום.
ליאור יונה: דום ולא יודעים על מה .
מנחה : עלומים...
יונה ליאור: עלומים נכון.
מנחה: כן אז את אומרת יש, יש אפשרות לטפל?
יונה ליאור: נכון.
מנחה: בכזה מצב?
יונה ליאור: או אלה שכמו שהגדרתי את הסוג השני של האנשים שבעצם הם לומדים, לומדים, לומדים,לומדים , לומדים ושום דבר הם לא מיישמים.
כל פעם שהם מגיעים לשלב שהם סיימו ללמוד הם חושבים שהם לא מושלמים והם צריכים ללמוד עוד משהו ובסוף לא רואים שום דבר.
זאת אומרת לא רואים עליהם לא את הכסף ולא את הזמן. הכול בורח להם בין האצבעות. זאת אומרת דרך האירידיולוגיה דרך האבחון שלי אני בעצם לא רק מדברת על המחלות של הבן אדם. אני לא רק מדברת על הבעיות של הבן אדם אני מדברת על כל הדברים. זאת אומרת גוף נפש, נפש גוף. כי בלי הנפש אי אפשר לתקן את הגוף ובלי הגוף אי אפשר לתקן את הנפש.
מנחה: אני בטוחה שבתיאורים שנתת דיברת לליבם של...
יונה ליאור: נכון.
מנחה : כמה וכמה מאזינים ומאזינות שיש לנו.
יונה ליאור: ובין לבין אני גם אדבר על דברים למשל כמו האינסולין תחת חקירה שבעצם אומר שאני אסביר את כל הדברים בהמשך.