לכתבה ומידע נוסף על הפרעות קשב וריכוז והאבחון והטיפול האירידיולוגי לחץ כאן
תמלול דבריה של יונה ליאור בסרטון
שלום, נעים מאד, שמי יונה ליאור, אירידיולוגית ומאבחנת דרך קשתית העין.
אני רוצה לדבר אתכם על מקרה של קשב וריכוז. אני רוצה לספר לכם על מקרה של ילד שהתקבל אצלי בירושלים שהוריו כנראה אנשים מאד מאד מוכרים, אני לא כל כך מכירה אותם אבל לילד הזה יש 'דוקטורט' בכל בתי הספר הקיימים בירושלים. זאת אומרת, בכל בית ספר הוא מתקבל בשמחה ובאהבה, אך חודש וחצי-חודשיים אחרי זה ההורים נקראים לסדר, מקפלים לילד את חפציו, לוקחים את הצ'קים שההורים שילמו למפרע לבית הספר ואומרים לו "רואה ממול יש בית ספר, עוד לא ביקרת שם".
וככה הילד עבר מספר בתי ספר עד שהוא הגיע לבית ספר מסויים וגם שם הוא עומד בפני סילוק לבית ספר אחר. בתי הספר בירושלים נגמרו ועכשיו הוא צריך לעבור לבני ברק כי לשם הוא עדיין לא הגיע.
אבחון של הילד דרך האירידיולוגיה, דרכי, בעצם אובחן באיזו שיטת לימוד הוא צריך ללמוד. האם הוא צריך לשמוע דרך האוזניים, דרך העיניים, דרך האף הפה או המישוש.
אבחון נכון של חסרים תזונתיים שחסרים לו, השלמה של תוספים שהוא קיבל, שיתוף פעולה של מנהל בית הספר ושל המורה שבעצם הילד לומד אצלו בכיתה. הילד הזה כבר שנתיים באותו בית ספר. לומד, מצליח, סוף סוף אפשר לראות את הפירות שלו. הוא בא הביתה ומדקלם, חי, נמצא בכיתה ללא או, ללא תרופות קוננבנציונליות, ללא תסכול שההורים והילד עברו.
הילד פורח בצורה בלתי רגילה. היום הילד הזה נחשב לילד הכי חכם, גאון, בין המצטיינים בכיתה שלו ובשכבה שלו. המחנך שלו כועס על עצמו כל פעם ואומר: "איך הייתי מוותר על ילד כל כך מוצלח וכל כך מוכשר?"
אבחון נכון, דרכי טיפול נכונים, שיתוף פעולה של ההורים ששיתפו יחד עם הילד ובית הספר שהילד לומד בו, הביאו לכך שהילד הזה היום פשוט מדהים.
אתם יודעים מה הכי חשוב? בריאות, אריכות ימים והצלחה בכל מעשינו.
תודה.